lauantai 13. joulukuuta 2014

Edinburgh

Torstai aamuna pompattiin aikaisimmalle lennolleni tähän mennessä ja herätys taisi soidakkin 3.30am ja  yöunia kertyi noin kaksi tuntia.. Pirteänä laitoin itseni valmiiksi ja suuntasin kohti Christinan asuntoa missä Mariakin oli yötä ja jatkettiin matkaamme kohti lentokenttä bussipysäkkiä. Päädyttiinkin kuitenkin pysäkiltä nappaamaan taxi kun saatiin samalla hinnalla kun bussiliput, täällä on ilmeisesti suht yleistä, että taxit napsii ihmisiä lentokenttäbussi pysäkeiltä ja tarjoaa samalla hinnalla kyydin kentälle :D ainakin näitä tarinoita on nyt kuultu muutama ;>

Kentällä kipitettiin starbucksiin aamupalailemaan ennen lentoa ja hieman heräilemään. Lennolla tilattiin tietenkin kuoharit, sillä olihan kyseessä tyttöjen reissu, ja nopean lennon jälkeen oltiinkin jo Edinburghissa! Käytiin viemessä tavarat hostellillemme, jonne matkattiin jälleen lentokentbussilla ja suunnattiin etsimään hyvää aamupalapaikkaa! Kentällä syöty leipä vain ei pitänyt nälkää kauhean pitkään :D Aamupala löydettiin ihanasta kahvilasta ja saatiin taas mahamme täyteen ja voimie kierrellä pitkin kaupunkia!

Tästä suunnattiin Edinburghin linnalle, missä vietimme valehtelematta lähemmäs neljä tuntia! Linna ja sen alue oli valtava ja täynnä vaikka mitä nähtävää ja saakin tästä syystä oman postauksensa sillä kuvia linnasta on liikaa.

Linnassa seikkailun jälkeen lähdettiin hostellille vastaanottamaan meidän huone ja siirrettiin tavaramme sinne ja lähdettiin etsimään ruokapaikkaa. Päädyttiin lähellä olevaan Pitseriaan jossa syötiinkin hyvät pitsat ja matka jatkui kohti joulumarkkinoita! Markkina alue oli ihana ja siellä tulikin pyörittyä kojujen välissä hypistellen kaikkea ihanaa ja syöden crepsejä muutama tunti! Ilta jatkui ravintolaan jossa syötiin yhdessä alkupaloja ja lipitettiin pullo viiniä ;> Nukkumaan mentiin suht ajoissa väsymyksen ja kiertelyn uuvuttamina. Yöllä heräsin valitettavasti huonoon oloon ja sainkin ensimmäisen kunnon kipeylini vaihdon aikana, tietenkin vielä kun oltiin reissussa. Toinen päivä meni minun osaltani hostellissa nukkuen ja ruokamyrkytyksestä toipuen. Illalla kävin tyttöjen kanssa syömässä, mutta ylivoimaiselta tuntuneen ruokailun jälkeen palasin hostellille jatkamaan nukkumista.

Kolmantena aamuna olo oli jo ihan hyvä ja lähdettiinkin koko porukan voimin taas kiertelmään. Aamupala löytyi Pret a Mangerista ja tästä matka jatkui katsastamaan Royal Botanic Garden ja sen lähellä oleva pieni "kylä" joka oli siis esikaupunki aluetta, mutta vaikutti omalta pieneltä kylältään. Täällä syötiin myös hampparit ja jatkettin takaisin keskustaan. Lopulta haettiin kaupasta iltapalaa ja siirryttiin hostellille viettämään koomailtaa pakkailujen parissa ja höpisemään tyttöjen tuttuja. Aamulle herättiin taas aikasin 4am aikaan kohti kenttää ja Dublinia.

PS. Matkan oli tarkoitus olla weekend getaway eli rentoa meininkiä ilman nähtävyys paniikkia :)